TÜRK TÜKETİCİLERİN ORGANİK ÜRÜNLERE KARŞI TUTUMLARINDA SAĞLIKLA İLİŞKİLİ FAKTÖRLERİN ROLÜ
Öz
Bu çalışmada, Türk tüketicilerin organik ürünlere karşı tutumlarında sağlıkla ilgili faktörlerin rolü hakkında bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 347 kişilik bir örnek üzerinde, bir anket vasıtasıyla uygulama yapılmıştır. Sağlıkla ilgili faktörler ile organik ürünler arasındaki ilişki yapısal eşitlik modeli aracılığıyla incelenmiştir. Beş araştırma hipotezinden üçü istatistiki bakımından anlamlı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, organik ürünlere ilişkin tutumlar üzerinde sağlık bilinci, öz etkinlik, koruyucu sağlık davranışlarının pozitif yönde bir etkisi olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
organik ürünler; sağlık bilinci; koruyucu sağlık davranışları; öz etki; sağlık bilgisi; yapısal eşitlik modeli.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.