Konya’nın Markalaşmasında Turistik Ürün

Tugay Arat, Yunus Emre Gürhan

Öz


Son yıllarda tüketiciler ve üreticileri için önemli bir hale gelen marka kavramı, artık şehirler içinde vazgeçilmezdir. Şehirlerin gündelik yaşama ayak uydurması ve bir canlı organizma gibi yapısal taşlarının olduğu düşünüldüğünde, canlı kalmaları için yatırıma, alt yapı ve gelir kaynaklarına ihtiyacı olduğu görülmektedir. Turizm de şehir için önemli bir gelir kaynağıdır.

Dünya’da birçok şehir markalaşma amacıyla faaliyetlerde bulunmaktadır. Günümüzde Fransa’nın ünlü marka şehri olan Paris, turizm acısından markalaşmış bir şehir olarak gösterilmesi mümkündür. Dünya turizm örgütünün 2014-2015 yılı turizm gelirleri sıralamasında Fransa’nın Paris şehri, Eiffel kulesi sayesinde tüketicilerin aklında kalmayı başararak bir marka şehir olmuştur.

Bu çalışma, Konya’nın özellikle turizm ürünleri ile markalaşma yollundaki durumunu ortaya koymaya çalışmaktadır. Öncelikle, marka kavramının ne olduğu, özellikleri ve gelişiminden bahsetmektedir, daha sonra şehirlerin markalaşması üzerinde durulmuş, şehir kavramı, turizm destinasyonu olarak pazarlanması ve Konya’nın turizmde ki mevcut durumuna yer verilmiştir. Son olarak da Konya’nın markalaşmasında turistik ürünün önemi ve yapılması gerekenler yorumlanmıştır. 


Anahtar Kelimeler


Marka, Şehirlerin Markalaşması, Turistik Ürün

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.