MARKA DEĞERİNİN HESAPLANMASINDA İZLENEN YAKLAŞIMLAR VE MADDİ OLMAYAN BİR DURAN VARLIK UNSURU OLARAK MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ SORUNU
Öz
Markalar müşteri zihninde oluşturdukları kalite ve güven olgusu nedeniyle işletmelerin nakit akışlarında artış ve istikrar sağlamaktadır. Dolayısıyla markalar, işletmelerin değer maksimizasyonuna da önemli katkılar sağlamaktadır. Markaların işletmelerin piyasa değerine sağladıkları katkı, marka değerinin belirlenmesinde en önemli göstergeyi oluşturmaktadır. Günümüzde marka değerinin hesaplanması ile ilgili birden çok yaklaşım geliştirilmiştir. Bu yaklaşımları, finansal ve davranışsal yaklaşımlar olmak üzere iki başlıkta toplamak olanaklıdır. Farklı yaklaşımlarla hesaplanan marka değerinin muhasebeleştirilmesinde muhasebe kuramı ve vergi mevzuatı açısından farklılıklar bulunmaktadır. Bu çalışmada işletmenin toplam piyasa değeri içinde önemli bir yer tutan marka değerinin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar açıklanarak, marka değerinin muhasebeleştirmesinde yaşanan sorunların giderilmesine ilişkin çözümler önerilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Marka değeri; Marka değeri hesaplama; Marka değeri muhasebesi.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.