Hegemonik Erkekliğin İnşasında Duvar Yazıları
Öz
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFReferanslar
Akca, E. B. ve Ergül, S. (2014). Televizyon Dizilerinde Erkeklik Temsili: Kuzey Güney Dizisinde Hegemonik Erkeklik ve Farklı Erkekliklerin Mücadelesi. Global Media Journal: TR Edition, 4(8), 13-39.
Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
Arslan, U. T. (2005). Bu Kabuslar Neden Cemil? Yeşilçam’da Erkeklik ve Mazlumluk. İstanbul: Metis Yayınları.
Avramidis, K. ve Drakopoulou, K. (2012). Graffiti Crews’ Potential Pedagogical Role. Journal for Critical Education Policy Studies, 10 (1), 327-340.
Bilgin N. (1995). Sosyal Psikolojide Yöntem ve Pratik Çalışmalar. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Bozok, M. (2013). Eleştiren ile Eleştirilenler Arasında Nazik Karşılaşmalar: (Pro) Feminist bir Yaklaşımla Trabzon’da Erkeklikleri İncelemek. Fe Dergi, 6(1), 78-89.
Bramham, P. (2003). Boys, Masculinities and PE. Sport, Education and Society, 8(1), 57–71.
Bulgu, N. (2012). Futbolda Şiddetin Erkeklik Anlamları. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 207-219.
Burcu, E., Danacıoğlu, N. ve Vazsonyi, A. T. (2007). The Significance of Involvement with A Peer Group On Young People’s Vandalism. Journal of Faculty of Letters, 24 (2), 23- 44.
Burgess, I., Edwards, A. ve Skinner, J. (2003). Football Culture In An Australian School Setting: The Construction Of Masculine Identity, Sport. Education and Society, 8(2), 199–212.
Carrington, V. (2009). I write, therefore I am: texts in the city. Visual Communication, 8(4), 409-425.
Caudwell, J. (2003). Sporting Gender: Women’s Footballing Bodies As Sites/Sights For The (Re) Articulation Of Sex, Gender, And Desire. Sociology of Sport Journal, 20, 371-386.
Caudwell, J. (2007). Queering The Field? The Complexities Of Sexuality Within a Lesbian-Identified Football Team In England Gender. Place and Culture, 14(2), 183–196.
Cengiz, K., Tol, U. ve Küçükkural, Ö. (2004), Hegemonik Erkekliğin Peşinden. Toplum veBilim, (101), 50-70.
Doğan, S. ve Demir, İ. (2012). Genel Lise Öğrencilerinin Okul Tahripçiliği Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1), 133-147
Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erdoğan, İ. (2013). Erkek Dergilerinde (Men’s Health-FHM-Esquire-GQ Türkiye Örneğinde) İdeal(leştirilen) Erkek(lik) İmajının İçerik Çözümlemesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(20), 164-188.
Fitzclarence, L. ve Hickey, C. (2001). Real Footballers Don’t Eat Quiche: Old Narratives In New Times. Men and Masculinities, 4, 118-139.
Ger, G. (2009). Tüketici Araştırmalarında Nitel Yöntemler Kullanmanın incelikleri ve Zorlukları, Tüketici Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 1-19
Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmada Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi
Halsey, M. ve Young, A. (2006). Our Desires Are Ungovernable’ Writing Graffiti in Urban Space. Theoretical Criminology, 10(3): 275–306.
Irak, D. (2013). Futbolda Irkçılığı ve Kadın Düşmanlığını Ne Yaratıyor. http://www.daghanirak.com/futbolda-irkciligi-ve-kadin-dusmanligini-ne-yaratiyor/
İslamoğlu, H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta Yayımcılık.
Kalerante, E. & Mormori, P. (2005). Graffiti as a Form of Social and Cultural Conflict: The Greek Case. International Journal of the Humanities, 3(4),129-132
Kepekçi, E. (2012). (Hegemonik) Erkeklik Eleştirisi ve Feminizm Birlikteliği Mümkün Mü? Kadın Araştırmaları Dergisi, 2(11), 59-86.
Klomsten, A. T., Marsh, H. W. ve Skaalvik, E. M. (2005). Adolescents’ Perceptions Of Masculine and Feminine Values In Sport And Physical Education: A Study Of Gender Differences. Sex Roles, 52(9-10), 625-636.
Koca, C., Güven, B., Bulgu, N. ve Demirhan, G. (2003). İlköğretim 8. Sınıf Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi Ders Ortamındaki Beden Yaşantıları. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 162-174.
Kuş, E. (2012). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel Mi? Nitel Mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyoloji ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, İstanbul: Bağlam Yayınevi.
Lachmann, R. (1988). Graffiti as Career and Ideology. American Journal of Sociology, 94(2), 229-250.
Levant, R. F. ve Richmond, K. (2007). A Review of Research on Masculinity Ideologies Using the Male Role Norms Inventory. Journal of Men's Studies, 15(2), 130-146.
Lucca, N. ve Pacheco, A. M. (2001). Children's Graffiti: Visual Communication From a Developmental Perspective. The Journal of Genetic Psychology, 147(4), 465-479.
McAuliffe, C. ve Iveson, K. (2011). Art and Crime (and Other Things Besides…): Conceptualising Graffiti in the City, Geography Compass, 5(3), 128-143.
Mean, L. (2001). Identity And Discursive Practice: Doinggender On The Football Pitch. Discourse and Society, 12, 789-815.
Messner, M. A. ve Solomon, N. M. (2007). Social Justice And Men’s Interest:The Case Of Title IX. Journal of Sport and Social Issues, 31(2), 162-178.
Moreau, T. ve Alderman, D. H. (2011). Graffiti Hurts and The Eradication Of Alternative Landscape Expression, Geographical Review, 101(1), 106-124.
Naess, F. D. (2001). Narratives About Young Men And Masculinities In Organised Sport In Sport. Education and Society, 6(2) 125–142.
Oktan, A. (2008). Türk Sinemasında Hegemonik Erkeklikten Erkeklik Krizine: Yazı-Tura ve Erkeklik Bunalımının Sınırları. Selçuk İletişim, 5(2), 152-166.
Onur, H. ve Koyuncu, B. (2004). Hegemonik Erkekliğin Görünmeyen Yüzü: Sosyalizasyon Sürecinde Erkeklik Oluşumları ve Krizleri Üzerine Düşünceler. Toplum ve Bilim, (101), 31-49.
Öğülmüş, S. (2000). Tahripçilik (Vandalizm): Düşük Yoğunluklu Bir Sapma. Polis Bilimleri Dergisi, 2(7-8), 73-77.
Özbay, C. (2013). Türkiye’de Hegemonik Erkekliği Aramak. Doğu Batı, 63, 185-204.
Parker, A. (2001). Soccer, Servitude And Subcultural Identity: Football Traineeship And Masculine Construction. Soccer and Society, 2(1), 59–80.
Pennebaker, J. W. ve Sanders, D. Y. (1976). American Graffiti: Effects of Authority and Reactance Arousal. Pers Soc Psychol Bull, 2 (3), 264-267.
Price, L. O. (2006). Making their mark: A Psychodynamic View of Adolescent Graffiti Writing, Psychodynamic Practice, 12(1), 5-17.
Pringle, R. (2005). Masculinities, Sport And Power: A Critical Comparison Of Gramscian And Foucauldian inspired theoretical tools. Journal of Sport and Social Issues, 29(3), 256-278.
Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel Ve Nitel Yaklaşımlar. (D, Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Renold, E. (1997). All They’ve Got On Their Brains Is Football, Sport, Masculinity And The Gendered Practices Of Playground Relations. Sport, Education and Society, 2(1), 5-23.
Renold, E. (2001). Learning The ‘Hard’ Way: Boys, Hegemonic Masculinity And The Negotiation Of Learner Identities In The Primary School. British Journal of Sociology of Education, 22(3), 369-385.
Rodriguez, A. ve Clair, R. P. (1999). Graffiti As Communication: Exploring The Discursive Tensions Of Anonymous Texts. Southern Communication Journal, 65(1), 1-15.
Sancar, S. (2009). İmkansız İktidar: Ailede, Piyasada ve Sokakta Erkekler. İstanbul: Metis Yayınları.
Skelton, C. (2000) A Passion For Football’: Dominant Masculinities And Primary Schooling. Sport, Education and Society, 5(1), 5–18.
Smith, J. (2007). Ye’ve Got To ‘Ave Balls To Play This Game Sir!’ Boys, Peers And Fears: The Negative Influence Of School-Based ‘Cultural Accomplices’ In Constructing Hegemonic Masculinities. Gender and Education, 19(2), 179–198.
Swain, J. (2000). The Money’s Good, The Fame’s Good, The Girls Are Good’: The Role Of Playground Football In The Construction Of Young Boys’ Masculinity In A Junior School. British Journal of Sociology of Education, 21(1), 95-109.
Swain, J. (2004). The Resources And Strategies That 10–11-Year-Old Boys Use To Construct Masculinities In The School Setting. British Educational Research Journal. 30(1), 167-185.
Swain, J. (2006). The Role Of Sport In The Construction Of Masculinities In An English Independent Junior School. Sport, Education and Society, 11 (4), 317-335.
Şad, N. & Kutlu, M. (2009). A Study of Graffiti in Teacher Education. Eurasian Journal of Educational Research, 36, 39-56.
Theberge, N. (1993). The Construction Of Gender In Sport: Women, Coaching, And The Naturalization Of Difference. Social Problems, 40, 301-313.
Türk, H. B. (2008). Eril Tahakkümü Yeniden Düşünmek: Erkeklik Çalışmaları İçin Bir İmkan Olarak Pierre Bourdieu. Toplum ve Bilim(112), 1-30.
Ulusay, N. (2004). Günümüz Türk Sinemasında ‘Erkek Filmleri’nin Yükselişi ve Erkeklik Krizi. Toplum ve Bilim, (101), 144-162
Uluyağcı, C. (2001). Sinemada Erkek İmgesi: Farklı Sinemalarda Aynı Bakış. Kurgu, 18, 29-39.
Varshavsky, T. (2009). The Street Art Plague. Words.Beats.Life: The Global Journal of Hip-Hop Culture, 4(1), 70-77.
Yavuz, Ş. (2014). İktidar Olma Sürecinde Erkeklerin Erkeklikle İmtihanı. Milli Folklor, 14(104), 110-127.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Yüksel, E. (2013). Bir Savaş Anlatısı Olarak Nefes: Vatan Sağolsun ve Hegemonik Erkekliğin Krizi. Fe Dergi, 5(1), 15-31.
Yüksel, N. A. (2001). Tarkan Yıldız Olgusu. İstanbul: Çiviyazıları.
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.