MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE BİLGİ TEKNO JİLERİ KULLANIMININ ÖNEMİ

Yrd. Doç. Dr. Hüseyin İLERİ, Dr. Mete SEZGİN

Öz


Müşteri ilişkileri yönetimi günümüzde önemi artan bir pazarlama stratejisi ve hatta bir rekabet avantajı haline gelmektedir. Müşteri ilişkileri yönetiminde bilginin sağlanması, kullanılması, müşteriler ve işletmeler açısından önem taşımaktadır.

Müşterilerle aktif diyalog, çok yönlü iletişim ve erişim açısından önem taşımasının yanı sıra; müşteri, işle ilgili değer yaratılmasında işbirlikçi olmaya da başlamıştır.

Müşterinin verdiği geri bildirimi değerlendiren üretici de mamul üretimini, ve hizmet sunumunu bu doğrultuda yönlendirmektedir. İşletmelerin müşterilerle ilgili, bilgi toplaması, analiz etmesi, veri tabanı oluşturması, bilgi teknolojileri ile gerçekleştirilmekte ve rekabet avantajı yaratılmaktadır

 

 


Anahtar Kelimeler


Müşteri İlişkileri Yönetimi; Bilgi Teknolojisi;Rekabet Avantajı,;Strateji.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.